۰۸ خرداد ۱۳۸۷

عقبه ورزشی من



اگر کسی سابقه 10 تا گل خوردنهای من را در جام ملتهای ایران خودرو فراموش نکرده باشد، حتماً علاقمند خواهد بود که سابقه ورزشی من را در طول سالیان گذشته بداند. البته من خدا را شاکرم ، امروز که فیلمهای بازیهای قبل را مرور میکنم و نقاط ضعف و قوت خود را آنالیز میکنم ، می بینم که کارنامه ورزشی ام پر بوده از گلهای خورده فراوان که البته کل یوم آن مربوط به روزهای فیفادی بوده که آنهم معلم ورزش ما نامه تیم را به موقع برای تربیت بدنی استان ارسال نکرده بود و ما از لحاظ روحی در موقعیت بدی بودیم .
خلاصه همانطور که می‌بینید ما دروازه بانی فوتبال را از هندبال شروع کردیم و این موقعیت گل را که معلم ورزش برای دل خوشی مان مخصوصاً آرام زده بود مهار کردیم و به عنوان دروازه بان تیم کلاس پنجم دبستان راهی مسابقات مدارس شدیم که البته و مطمئناً از نتایج آن چیزی به خاطرمان نمانده است!
دوران راهنمایی را در تیمهای پینگ پنگ و بسکتبال سپری کردیم که نتایجش در هیچ کجای حافظه تاریخی و عقبه مان ثبت نشده است، الحمدالله.
در دوره دبیرستان دوباره دستکشهایی را که بوسیده بودیم به دست کردیم و همزمان در تیم بدمینتون مدرسه(البته که بدون دستکش) نیز شرکت کردیم. مقام خیره کننده مان درمدارس سطح شهر،برای تیم دونفره بدمینتون ، مقام سوم در بین چهار تیم بود ودر فوتبال هم که اینبار در زمین چمن واقعی 120 متری برگزار شد، با عنوان بچه سوسولهای دبیرستان نمونه از تمام دبیرستانها و هنرستانها شکست خوردیم و من اینبار جداً فقط یکبار مقصر بودم و بعد هم تعویض شدم.
در دوره دانشگاه و در مسابقات فوتسال کوی دانشگاه به عنوان تیم فنی آنقدر از تیمهای رنگ و وارنگ بچه های تربیت بدنی گل خوردیم که تنها تیمی بودیم که بدون دادن اسامی بازیکنان از قبل ، هر فوتبالیست خیرخواهی برای کمک داخل زمین میشد ولی ما همچنان گل می خوردیم و هواداران تیمهای دیگر، برای بالا بردن تفاضل گلشان ما را یکپارچه به خوردن گل بیشتر تشویق میکردند و ما خیلی خوشحال بودیم.
در دوره کارمندی و در جام ملتهای درون سازمانی بیمه، در پست دفاع آخر، نقش نصرتی تیم ملی را بازی کردم و در همان مرحله اول حذف شدیم . بعد از انتقال به صنعت خودرو و در جام ملتهای ایران خودرو، موفق شدیم تیم فوتسال تام ایران خودرو وقهرمان لیگ برتر فوتسال کشور را 3 بر صفر مغلوب کنیم. البته ما هیچوقت موفق به زیارت تیمشان نشدیم. در دومین مسابقه‌ که داشتیم رکورد 10 گل خورده را می‌زدیم با نظر داور و برای رعایت حال شخصیت ما ، مسابقه را زودتر از وقت معمول خاتمه دادند تا روز شاد ومفرحی را برای کارگران ایران خودرو رقم بزنند.
الان هم که در حال حاضر به علت مصدومیت کمر، تیردروازه را بوسیده ، کنار گذاشتیم ، گفتیم که سابقه مان شرح داده شود تا اگر اظهار نظری کردیم نگویند دستی در ورزش نداشته ایم و از روی بادهوا نظر می‌دهیم. ما خاک ورزش این مملکت را بدجوری خورده‌ایم.

پ.ن : عکاس این صحنه احسان .ش که علاقه وافری به کج عکس گرفتن داشت ، الان از دست اندکاران برنامه سازی صدا وسیماست.

هیچ نظری موجود نیست: