۰۳ آذر ۱۳۸۷

گزارش بازديد اولين روز نمايشگاه الكامپ 2008 يا همان الكامپ چهاردهم خودمان

همان صبح كه كت شلوار برتن قصد عزيمت به نمايشگاه داشتم ،دانستم كه روز كم دردسري نخواهد بود . 
براي من كه تعداد دفعات پوشيدن كت وشلوار در طول زندگي ، به اندازه تعداد دفعاتي بود كه سر كلاس  مدارهاي واسط حاضر شده بودم، اين نشانه خوشايندي نبود و عاقبت به من ثابت كرد كه همان به نپوشيدنش و به كمد آويختنش و شايد بعدها آتش زدنش.(جريان ِ مصيبتِ‌ كت و شلوار در پاورقي توضيح داده خواهد شد)
بعد از حضور و غياب تلفني صبحگاهي رييس و ورود به بخش حاشيه ها، همانطور كه انتظار مي‌رفت ، اينبار فقط گلشيفته ، در صدر فروش فيلمهاي جلوي در نمايشگاه بود و اسي دي وي دي، او را چون آبجي خود فرياد مي‌كرد.از ديگر دستاوردهاي حاشيه‌اي نمايشگاه امسال براي من نخريدن چكّش بود ، چرا كه من به تعداد الكامپهاي موجود ، كيف ابزار و چكش دارم.
بر خلاف نمايشگاه سال قبل كه ثبت نام الكترونيكي‌اش ، چشم جيتكس و سبيت را كور كرده بود ، امسال انسانها به راحتي از در ورودي  نمايشگاه تردد مي‌كردند و من از راحتي انسانها لذت بردم، آنها حتي براي راحتي بيشتر انسانها، افتتاحيه نمايشگاه را نيز حذف كرده بودند.آنها براي راحتي انسانها يك برگه به نام نقشه به آدمها مي‌دادند و آدمها ساعتها در پشت نقشه به دنبال شركت مورد نظر خود مي‌گشتند، آنها حتي زحمت مرتب كردن الفبايي نام شركتها را هم به خود نداده بودند.آنها الكامپ را به 3 بخش سخت‌افزار، نرم‌افزار و تجارت الكترونيكي تقسيم كرده بودند و سهم شركتهاي اينترنتي را در حد ارزن هم به حساب نياورده بودند. هر غرفه اطلاع رساني هم محدود بود به يك عدد خانم، كامپيوتر و تعدادي نقشه و جسد ِ كيوسكهاي خالي ِجستجوي اطلاعات ، كه بيشتر شبيه سفينه هاي فضايي شهر بازي بودند.
-سيمانتك :خوشبختانه شركت دمسان رايانه كه ارادت هميشگي نسبت به آن داريم ، به طور اتفاقي در اوائل ليست  راهنما بود و جناب فكري و اخلاقي و دستيار را همانجا ملاقات كرديم. باز مثل هميشه در ستون اول مقايسه محصولات امنيتي و پشتيبان گيري ، محصولات سيمانتك چك مارك سبز خورده بود و در ساير غرفه ها محصولات خودشان. ما كه سر در نياورديم.  خدا ازشان راضي باشد، ما چه كاره ايم!
كاسپرسكي كه اول، نود 32 اول، نورتن اول، همه اول ، ولي جدا ازهمه اينها مهندس دستيار توضيحات جامعي در اين زمينه براي ما ارائه كرد كه مقبول افتاد و از حوصله اين بحث خارج است.
سيما آوا : با ارائه طيف گسترده اي از انواع كيس و پاور نشان داد قابليت فراسوشدني دارد.
لاواني ها كه تقريباً الكامپ پركن شده بودند به شدت با ارائه ابزار چوب بيس بال بادي و چكش بالني بادي، سعي در جذب و جلب مشتري داشتند. سعي كردم وسوسه نشوم، البته صف هم طولاني بود!
همراه صبا ترفند ديگري براي گول ماليدن سر مردم به بهانه آموزش زبان انگليسي بود.من اگر آدم درست حسابي بودم كه نياز به ارسال لغت و عبارت با اس ام اس نبود. خودم گِلي به سرم مي‌گرفتم.
تجارت الكترونيك پارسيان براي مشتريهاي موبايل بانكينگش نرم‌افزار بلوتوث مي‌كرد و من مجبور شدم گوشي ال جي دبليو 3500 را مخفي كنم. اين نوع بشر حتي كابل پذير هم نيست.
بانك ملي 80 ساله هم با خسرو معتضد تاريخ گو تبليغات مي‌كرد و در اول غرفه خودپردازشان سكته كرده بود.
غرفه بنياد ملي بازيهاي رايانه اي محل تجمع دبيرستاني هاي مدعي گيم بود كه شديداً نينتندو بازي مي‌كردند.
اور كلاكي ها غرفه خفني با بشكه و بارو وحصار ساخته بودند و من خجالت كشيدم كه بپرسم اين همه سروصدا براي اوركلاك براي چيست؟ خب از اول يك سيستم متناسب با نيازتان تهيه كنيد تا اين همه شغل كاذب هم براي ملت ايجاد نكنيد.شايد هم چون اوركلاك سي پي يوي 1.7 سلرون خودم فقط تا 2 جواب مي‌داد، دچار حسادت تكنولوژيك شدم.

خلاصه اينكه به عنوان يك تور يك روزه بد نيست، سري به نمايشگاه بزنيد.حتماً موارد به درد بخور پيدا خواهند شد كه در حيطه تخصص و سواد من نگنجيده ‌اند و كشفشان خواهيد كرد.
 

حاشيه‌ها :
*در آدرس خود نمايشگاه مي‌توانيد مشخصات كليه شركت كنندگان را در قالب فايل اكسس دانلود كنيد .
سخت‌افزار - نرم‌افزار - تجارت الكترونيكي (از موبايل مديران عامل و نمايندگان شركتها تا هزينه هاي پرداخت شده، در اين فايلها پيدا ميشود)
* گشت امنيت ارشاد براي جلوگيري از به حاشيه كشيده شدن نمايشگاه الكامپ ، حضور فعالي در محوطه نمايشگاه داشت
*مثل هميشه در روز اول نمايشگاه ، غرفه‌هاي زيادي بودند كه تازه در حال برپاشدن بودند و اين مديريت هياتي همچنان ادامه خواهد داشت.
*اما مهمترين حاشيه نمايشگاه همان جريان كت و شلوار است كه در پست بعدي شرح داده خواهد شد. ارزشش بيشتر از يك پاورقي ساده است.