۰۳ اردیبهشت ۱۳۸۷

مقایسه مشخصات فنی محصولات ایران خودرو

مدتها بود که رهگذرانی سرگردان و در پی مشخصات فنی اتومبیلها به اینجا می‌رسیدند وبخاطر غيبت Eggdisk، متاسفانه هیچ كدام از فايلهايي كه در پستهای قدیمی مربوطه قرارداده شده بود، وجود نداشت و یک شرمندگی دائمی وبال گردنمان بود. یک روز که لامپ ِ‌مخمان روشن شد، گفتیم یک کار خیری بکنیم و همه این مشخصات را در یک فایل و در کنار هم برای مقایسه بگذاریم. سایت شرکت ایران خودرو ، بهترین مرجع برای اینکار بود، ‌ولی چون جدول مشخصات درج شده در سایت ایران خودرو، فیلدهای یکسانی نداشتند، همه موارد فنی با هم قابل مقایسه نبودند ولی هر آنچه را که قابل درج بود، کنار هم گذاشتیم.

اشکالات متعددی بر این فایل و اعداد آن وارد است ، مثلاً درج اعداد ممیزدار در سایت به صورت نادرست، باعث شده که در برخی فیلدها مثلاً جای 6.9 و 9.6 عوض شود که آنهم تا حد ممکن سعی شده ، برطرف شود.

فایل در 2 نسخه موجود است:(با فرمت اكسل)

1- فایل مقایسه مشخصات فنی خودروهای تولید ایران خودرو با عکس (حجم 2.11 مگابایت)

2- فایل مقایسه مشخصات فنی خودروهای تولید ایران خودرو بدون عکس (حجم 78.5 کیلوبایت)

پ. ن: 1- چون اينجانب از مشخصات فني خودرو ، كوچكترين سررشته اي ندارم ، فقط مرارت ساعتها كپي ، پيست كردن اطلاعات را متحمل شده‌ام و مسووليت صحت اطلاعات به عهده برادر منطقي و دوستانشان است.

2- از ديدن تركيب رنگهاي جيغي و فيلي و هر حيوان ديگر، كه به طرز زننده‌اي شامل حال ستونهاي فايل شده است، تعجب نكنيد.كاربرد آنها فقط در حد جدا كردن ستونها و راحتي مقايسه آنهاست واز تجملات در اين فايل اكسل، خبري نيست.

3- خودروهای مورد مقایسه شامل وانت باردو، پژو روآ، پژو 405، پژو 206، پژو 206 صندوقدار، انواع سمند، پژو پارس و سوزوکی گرندویتارا می‌باشد.

4- اینهم یک فایل پی دی اف مشخصات رنو لوگان (تندر90)

هیچ نظری موجود نیست: