۱۳ اسفند ۱۳۸۴

زن

با اينكه هميشه سعي كردم درمقوله جنگ و جدل ِخانوم و آقا و فمينيستي و اينجور چيزا دور باشم و خودمو قاطي نكنم،اما ديدم اينبار نميشه.
بعد از همون قضية چهارشنبه و راه ندادن خانوماي علاقمند به حضور در استاديوم ،‌ علي‌آبادي ِ فعلي و مهرعليزادة سابق در پاسخ به سوال خبرنگار شبكة خبر در خصوص ارائة را‌ه حل يا مجوزي براي حضور بانوان در ورزشگاهها، در پاسخي قابل حدس گفت: اينا(بانوان) همسران و دختران ما هستند(اينبارديگه خواهرانشون نبودن) و در جو نامناسب ورزشگاهها بايد كار فرهنگي شود . اما كسي از اين "زن مواظب" نپرسيد كه مقصر ِ بي‌فرهنگي ِ آقايوني كه به ورزشگاه ميان ، خانوما نيستن. كسي هم نگفت كه شما مسوول و قيم و وكيل تمام بانوان نيستيد كه خداي ناكرده حرف ركيكي به گوششون برسه، شما حالتون بد بشه.
كم نيست از اين دست اهانتهاي مستقيم و غير مستقيم به شخصيت زن.
در تبليغات محصولات بهداشتي تاپ ، در توهين ِ آشكار به شعور زن، از بشور و بساب ِ او به عنوان ِ مديريت هوشمند ياد ميشود و او خوشحالست كه مديريت ِبهداشت ِخانواده با اوست.
در روشن‌ترين اهانت به شخصيت زن ، نام محصولات بهداشتي و پودرهاي رختشويي و مايع ظرفشويي به نام "بانو" ناميده ميشه و چون از نظر همگان ، اين كار وظيفة هميشگي يك خانومه ، اعتراضي نيست.
"حميد" : اين آخرين اثر هنريست كه با صداي كشدار و زير ِ يك خانوم ، براي تحقير شخصيت ِ زن ِ بدور از اجتماع ، تصوير كرده‌اند، چراكه اون فقط آشپزي مي‌كنه و اون "حميد" ِ لعنتي ، تموم خريدهاي خونه رو انجام ميده. زن،خونه نشينه.
خلاصه كه اوضاع قشنگي نيس . خانوما يه فكري كنيد.

هیچ نظری موجود نیست: