۲۹ خرداد ۱۳۸۵

وقتي برانكو كوچك بود

خلاصه‌اي از مصاحبه برانكو ايوانكوويچ با روزنامه ايران مورخ 2 دي 1382:
"... هر تيم، با هر تعداد ستاره نياز به زمان مناسب دارد كه آماده و هماهنگ شود. ويژگي مهم يك تيم خوب در هماهنگي بازيكناني است كه به ميدان مي فرستد و من قول مي دهم اگر برنامه هايي كه دارم طبق روال طبيعي پيش برود تيم ملي ايران را در جام جهاني آلمان خواهيد ديد.با اين اطمينان سخن گفتن خيلي دل و جرأت مي خواهد. حتي اگر برانكو اختيار تام و حكم حكومتي داشته باشد.ـ «من نه اهل سازش و ملاحظه ام، نه مصلحت انديشي مي كنم. در كار مربيگري مصلحت و سازش مفهومي ندارند. در تيمي كه به ميدان مي رود، بازيكناني كه هماهنگ تر باشند جاي مي گيرند و ممكن است بازيكني كه از نظر ويژگيهاي فردي بهتر است روي نيمكت بنشيند و در اينجاست كه گاهي اوقات سليقه ها با هم جور درنمي آيد."
"بازيكنان شما گاهي بين پرس كردن، تكل كردن وخشونت وخطا كردن تفاوتي قايل نيستند وگرنه ايرلند، در آن بازي حساس دست به يك پنالتي بي مورد نمي زد و يا اخيراً در برابر كويت با يك تكل بي مورد درون محوطه جريمه پنالتي نمي داد. من به بازيكنانم هميشه توصيه مي كنم هرگز نيازي ندارند مرتب و پي در پي تكل بزنند.»
" بازيكنان بايد در حدي آموزش ببينند كه قادر باشند در هر سيستمي وظايفي را كه به عهده آنها مي گذارند ايفا كنند وگرنه روي نيمكت مي نشينند.من، مربي اي هستم كه طرفدار بازيكن تكنيكي در سطح بالا هستم با آزادي عمل نسبي در جهت نتيجه تيمي، نه آنكه معضل تيم شود، كه اين نياز به استدلالهاي فني و خاص خودش دارد."

هیچ نظری موجود نیست: